Popis kurzu
Tento kurz je určen pro druhý stupeň základních škol a střední školy. V kurzu se žáci seznámí se základy herectví, které je postaveno především na empatii a práci s emocemi. Dramatická výchova u dětí je nedílnou součástí pro socializaci. V dnešní době sociálních medií však mnohdy empatie mizí a vše se stává velmi zkratkovitým a nepřehledným. Člověk je ovšem od přírody tvor společenský a právě dramatická výchova umožňuje žákům lépe pochopit potřeby druhého a celé skupiny.
Dramatická výchova mimo jiné usnadňuje osvojení a získání zdravého sebevědomí (například pro šikanované, zakřiknuté, introvertní děti a s disfunkcemi). Vedle toho zlepšuje učení cizích jazyků, pomáhá připravit na talentové zkoušky jakéhokoliv druhu, pomáhá získat rétorické schopnosti, rozvíjí schopnost učení, slouží k dokonalé přípravě na pohovory, zdokonaluje manažerské dovednosti, připravuje vhodně na politickou kariéru, odbourává zbytečný stres, zlepšuje prezentační dovednosti ve vědě (např. na konferencích), a v neposlední řadě umožňuje využití při hraní sofistikovaných her (v obchodě, politice, byznysu, vědě atd.)
Hlavní devizou tohoto kurzu je garant, který je zároveň profesionálním hercem s více jak 20. letou praxí a dokáže tak zprostředkovat tento kurz nejen z pohledu teoretického, ale právě i z pohledu praxe.
Lektoři mimo jiné vycházejí z odborné literatury, a to zejména z těchto zdrojů:
- MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1865-2.
Dále vycházíme z učebního plánu pro základní umělecké školy vydaného MŠMT pro hudební, taneční, výtvarný a literárně-dramatický obor.